lördag 18 augusti 2007

Födelsedagsmiddag

Igår fyllde jag år och fick en överraskningsmiddag lagad av min käre svåger. Tillsammans med frugan och resten av familjen hade det planerats bakom min rygg och fixats ihop en meny. Till att börja med fick jag äta sniglar för första gången. Något som jag sagt att jag skulle göra om jag blev erbjuden. Sniglar med en chablis-sås. Den första var lite läskig och det tog emot lite men efter ett par stycken så tänkte man inte mer på det utan det smakade som en blandning av musslor och skaldjur. Till sniglarna drack vi en Chablis Vieilles Vignes Domaine Sainte Clare som smakade torrt och friskt med citrus. Huvudrätten var provensalsk lammgryta med bönor och (primör)morötter som tillbehör. Mycket gott och vällagat. Vinet till det var en Salmon Run Pinot Noir och det var även första gången jag drack en pinot noir. Har helt enkel missat det. Den doftade lite lätt bärigt och bensin var mitt första intryck. Smakade mjukt och lätt med röda bär. Minns inte så mycket mer av den men den var god. Som avslutning på middagen fick vi pannacotta med hallon och (mina favoriter)blåbär.
Tack för en underbart god middag och alla fina presenter.




Inga kommentarer: