lördag 10 maj 2008

2007 Ironstone Vineyards Chardonnay

Till ugnsbakad lax med sparris och murklesås. Murkelsåsen tänkte jag krävde lite annat än mina krispiga vita favoriter så det blev detta maj nyhets vin från californien. Mycket ljust gul färg. Fruktig och fatig doft med grön banan och päron. Smak med tropiska frukter och banan, fat som går som en linje genom hela smaken. En syrligare topp med citrus och ganska ihållande oljig eftersmak med fatvanilj. Inga större fel på vinet men faten stör mig igen och det smakar trä rakt igenom. Chardonnayer med fat har inte imponerat på mig på senaste tiden. Jag får nog lämna det området för ett tag. Skall det bli något där så är det frankrike som gäller känns det som. mmmm Kimmeridgien.

2007 Ironstone Vineyards Chardonnay (77kr)

Inga kommentarer: